Cota de piata reprezinta procentul vanzarilor unei companii pe o piata concurentiala, intr-o anumita perioada de timp. Cota de piata se calculeaza impartind volumul total al vanzarilor societatii pe parcursul perioadei de raportare, la vanzarile totale ale industriei in aceeasi perioada. Aceasta valoare este utilizata pentru a oferi o imagine generala a dimensiunii unei societati in raport cu piata si cu concurentii sai. Cota de piata a unei companii reprezinta „partea sa” din totalul vanzarilor in raport cu piata unde isi desfasoara activitatea. De exemplu, daca o companie vinde masini in valoare de 1 de milion de euro pe an, iar volumul total al vanzarilor de mașini este de 10 milioane euro, cota de piata va fi de 10%. Managementul unei companii se uita cu atentie la cresterea sau scaderea cotei de piata deoarece poate fi un semn al competitivitatii relative a produselor sau serviciilor companiei. Pe masura ce piata totala a unui produs sau a unui servi…
Citeste mai mult pe BaniiNostrii.ro