Anvelopele arată în continuare la fel – sunt rotunde și negre. Sau nu? Majoritatea oamenilor trăiesc cu ideea că anvelopele s-au schimbat doar minim în ultimele decenii. Dar opusul este adevărat – proiectanții tuturor producătorilor de anvelope de frunte lucrează în mod constant din greu pentru a se asigura că anvelopele parcurg distanțe mai lungi, cu consumul de combustibil cel mai mic posibil și siguranță maximă. Care sunt ultimele tendințe în domeniul dezvoltării și producției acestor anvelope Sibiu?
Anvelopele cu tehnologie run-flat pot conduce până la încă 100 de kilometri cu un defect
În mod obișnuit, producătorii proiectează anvelope run-flat pentru a parcurge cel puțin 50 km la 50 km / h (uneori se menționează până la 80 km /h). Cu toate acestea, la viteze mai mici, poți conduce mult mai departe cu ele – motivul este încălzirea mai mică a benzii de rulare și a întregii anvelope atunci când conduci mai lent.
O analogie cu o agrafă poate fi folosită pentru o idee mai bună. Când încerci să o îndoi rapid înainte și înapoi, o poți rupe cu ușurință. Totuși, dacă efectuezi această sarcină încet, pur și simplu o îndoi în forma dorită și îți va servi mult mai mult. Desigur, proprietățile specifice ale acestor anvelope auto sibiu joacă întotdeauna un rol important .
Electricitatea poate fi o problemă pentru anvelope
Compușii folosiți astăzi pentru fabricarea anvelopelor conțin mai puțină funingine datorită rezistenței la rulare și greutății reduse . Dar, rezultă o conductivitate electrică semnificativ redusă între vehicul și suprafața drumului. Soluția este o „bandă de împământare” pe suprafața anvelopei – o bandă subțire și continuă de cauciuc care servește ca un conductor eficient între anvelopă și drum și datorită căreia vehiculul este întotdeauna împământat în siguranță .
Anvelopele moderne conțin peste 200 de materiale diferite!
Cu siguranță ai ghici cel puțin câteva dintre ele, precum cauciuc, nailon sau oțel. Dar s-ar putea să nu le ghicești pe altele, cum ar fi cobaltul sau titanul – aceste metale din anvelopă sunt utilizate în principal pentru a conecta compusul din cauciuc la benzile de oțel ale structurii anvelopei .
Silica este apoi o componentă importantă a anvelopelor cu rezistență redusă la rulare. Compușii siliconici au fost folosiți pe scară largă în ultimii 10-15 ani pentru a îmbunătăți performanța generală a anvelopelor . Producătorii de anvelope de calitate folosesc, de asemenea, o gamă de materiale „verzi”, precum uleiul de citrice.
Întoarcerea anvelopelor înguste înalte
Când compari mersul cu bicicleta de drum cu bicicleta de munte, vei simți cu siguranță o diferență semnificativă în impresia generală a călătoriei. Acest lucru se datorează faptului că anvelopele subțiri ale bicicletei de drum au o rezistență la rulare mai mică . De asemenea, producătorii de autoturisme sunt conștienți de acest fapt. Anvelopele înalte și înguste reduc, de asemenea, lățimea profilului frontal al mașinii, reducând rezistența la aer și îmbunătățind aerodinamica mașinii.